Manader İstanbul'da

132

25-26 Mayıs tarihleri arasında başta üyesi olduğumuz Anadolu Platformu’nun toplantısına katılmak ve bazı dernek vakıfların çalışmalarını yerinde görmek amacıyla Manisa’dan İstanbul’a gitmek üzere Cuma akşamı 22:00’da yola çıktık.

Manader olarak; Mustafa Soykök, Ahmet Günhan, Adem Aktaş, Şaban Mertyürek, Mehmet Korkmaz ve Ercan Aktan’dan oluşan 6 kişilik ekibimizle, yaptığımız planlana göre Cumartesi sabahı kahvaltıyı Feyzullah Akyol’un evinde yaptık. Kahvaltıdan sonra Akabe Vakfı’na geçtik. Feyzullah Akyol vakfın çalışmaları hakkında bize bilgi verdi. Çalışmaları yerinde gördük. Saat 11 civarında planımızda olmadığı halde, Anadolu Platformu merkezine geçtik. Burada bizi 3. Bölge sekreteri Sıddık Karaduman karşıladı. YİK toplantısı olduğunu biliyorduk. Öğle yemeğinde tekrar gelmek için, ziyaretimizi kısa kesip, ayrıldık. Ziyaretimizin randevu almadan gerçekleşen ikinci durağı İHH merkezi idi. Burada teşkilat başkanı Ömer Bey ile karşılaştık. Kendisinden İHH’nın çalışmaları hakkında bilgi aldık. Öğle yemeği için Anadolu Platformu’na geri döndük. Platformun YİK toplantısı sona ermişti. Başta Ramazan Kayan olmak üzere YİK üyeleri ile görüştük. Öğle namazını Fatih Camii’nde kıldık. Çıkışta Metin Yükselin şehit olduğu kırmızıya boyalı mekâna gittik. Akdav’ın düzenlediği kermesi ziyaret ettik. Daha sonra, ziyaretimizin 3. durağı olan Özgürder’e geçtik. Burada Rıdvan Kaya, Musa Uzer ve Kenan Alpay’dan Özgürder’in çalışmaları hakkında bilgi aldık. Kavram çalışması ve ortak okumalar yaparak ortak bir dil oluşturabildiklerini belirttiler. Daha sonra ziyaret planımızda olan Sosyaldoku Derneği’ne geçtik. Burada bizi Nurettin Yıldız hoca karşıladı. Kendisi ile sohbet ettik, çalışmaları ve önerileri hakkında bilgi aldık. Hocanın dindarlaşmanın şekilsel yönünün artığını, özünün korumasına yönelik bize görev düştüğünü vurguladı. Protestanlaştırma tehlikesi ile karşı karşıya olduğumuza dikkat çekti. Bir öğrenci gurubu ile ilgilenerek özü korumaya dönük projesinin olduğunu öğrendik. Özgürder ve Sosyaldoku ziyaretimiz sırasında Bilal Yaman bize eşlik etti. Sosyaldoku Derneği’nden sonra ziyaret planımızda İkrader vardı. İkrader’e geçtik. Burada sıcak bir karşılama yaşadık. İkrader’de derneğin çalışmaları hakkında bilgi aldık. Dernek seviye guruplarına göre kitap okuma programı hazırlamış, üyelerine bunları okutma çabasındalar. Ardından İkrader yönetimi ile akşam namazı için Eyüp Sultan Camii’ne gittik. Namazdan sonra Haliç’te akşam yemeğine geçtik. Gece istirahat için Fıtratder yönetiminden Bilal Yaman kardeşimizin evine geçtik.

Pazar sabahı, kahvaltı için Anadolu Platformu’na hareket ettik. Ardından Bölge Toplantısına katıldık. Bu sırada üst katta İyilikder’in Genel Kurulu vardı. İyilikder Genel Kuruluna davet edildik. İyilikder diğer yardım kuruluşlarından farklı olarak yardım ettiği insanları eğitmek gibi gayesinin olacağı ve çalışmalarında şeffaf olacağını öğrendik. Bu sırada Filistin’deki bir derneğin İylikder üzerinden Suriye’ye yardım ulaştırmak istediğini öğrendik. Daha sonra, gurubumuzun yarısı 3. Bölge toplantısına katıldı, diğer yarısı 3. Bölge ortaöğretim toplantısına katıldı. Toplantı saat 5 gibi bitti. Toplantı bitiminde Anadolu Platformu Koordinasyon Kurulu Başkanı Turgay Aldemir ile gurup olarak görüşme talebimiz oldu. Kendisinden çalışmalar hakkında bilgi aldık, önerilerini dinledik. Görüşmede Genel Sekreter Mehmet Alpcan ve Bilal Yaman da bulundu. Saat 7’de EKE çalışmalarının sergileneceği program olduğunu öğrendik. Geç kalacağımızdan saat 7 civarında Manisa’ya dönmek üzere yola çıktık. FSM köprüsü girişinde trafik akışının yavaş ilerlediği sırada aracımızın etrafındaki araçlara yanımızda getirdiğimiz mesir macununu ikram ettik. Bu sırada yaşadığımız komik sahneler ile hayli güldük. İki gün süren ziyaret programı hayli verimli oldu.