Körfez Derneği’nden Hizmet İçi Eğitim Programı

0
122

Anadolu Platformu Hizmet içi Eğitim programının ikinci etabı Körfez Derneği’nin İskenderun, Denizciler, Payas, Dörtyol ve Erzin’deki gönüllülerinin katılımı ile 19 Nisan Pazar günü gerçekleştirildi.

Kur’an ve dua ile başlayan program Dernek Başkanı Mustafa Çetin’in açılış konuşması ile devam etti. Mustafa Çetin, konuşmasında şu açıklamalarda bulundu;

 

"Ramazan Kayan, geçmişte İslam engelleniyordu, şimdi ise öteleniyor, Rabbimize sunacak hiçbir mazeretemiz yok, diyor. Nuh a.s.’ın gece gittim, gündüz gittim, tek gittim, topluca gittim, açık gittim, gizli gittim şeklindeki yakarışlarını söyleyebiliyorsanız, bu rahatlığı hissediyorsanız ne ala, aksi takdirde mücadelemizi arttırmamız gerekiyor.”

 

Hedef Belirleme ve Kararlılık üst başlıklı konuşmasında Mustafa Tarhanacı şöyle konuştu; "Ruhu doyuran, kalbi besleyen, imanı kuvvetlendirip iman neşesini tattıran okullara dönüştük mü? Komisyonlar dışında beklemekte olan gönüllüler ordusunu harekete geçirmemiz lazım, yapılacak çok iş var ama kapasitemizin belki %50’sini değerlendiremiyoruz.  Kuracağımız ekip için şu soruyu sormamız lazım: Bu hareketi, bu işi, bu projeyi kimler zirveye taşır? Cevap en akıllı, en güçlü, en bilgili, hatta en takvalı değildir. Cevap “başkalarıyla çalışma kabiliyeti olan”dır. Said Havva’ya göre sürekli salih amele yönelip günahtan da vargücüyle kaçan müslümanlar kalplerinde onları cennete götürecek bir motivasyonu, yani yakin iman nurunu bulacaklardır. İslam’daki temel motivasyon kaynağı imandır."

 

Daha sonra kürsüye davet edilen Anadolu Platformu Başkan Yardımcısı Gazi Kılıçparlar Davet ve Sorumluluk konulu konuşmasında şu sözlere yer verdi;

 

"Kişi Allah’ın yanındaki yerini merak ediyorsa Allah’ın kendisinin yanındaki yerine baksın ve Allah’ın kendini ne ile meşgul ettiğine baksın. Çağırdığı yeri netleştirememiş olanın davet işini yapması mümkün değil. Yarım ağız dillendirilen davet daha başlarken akamete uğrar. Davet kendi iç hesaplaşmasını bitirmiş olanların işidir. Bunu yapmayanların daveti ciddiye alınmayacaktır. Çağını kavrayamayan bir çağrının varlığı tartışmalıdır. Davetimiz olmasa Allah bizi neylesin? Müminler davetle ontolojik bir ilişki kurarlar. Yani davet için varız derler. Nebi a.s.’ın ismi anıldığında elini kalbine götürüp salavat getirenler bir geleneği yerine getiriyorlar. Ben o hareketi ilk yapan kişiyi arıyorum, acaba hangi yürekle o hareketi yaptı?"

 

Yemek ve namaz arasından sonra gönüllüler atölye çalışmalarını yaptılar ve sonrasında 4 başlık altındaki sonuç bildirgesi açıklandı. Bildirge şöyle;

 

Komisyon Çalışmaları ve İstişare

 

1-İşbirliği, güç birliği, dayanışma ve görev paylaşımı için komisyon çalışmaları geliştirilmeli

2-İstişarede uygulanabilir kararlar alınmalı ve alınan kararlar uygulanmalı

3-Komisyonda yük tek kişi üzerine kalmamalı, üyelerden habersiz iş yapılmamalı

4-Komisyonlar yıllık plan yapmalı, işlerin çokluğu değil, devamlılığı önemsenmeli

5-Komisyon üyeleri birbirlerine saygılı bir iletişim ortamı kurmalı

6-Komisyonlar arası iletişim güçlendirilmeli

7-İstişarede herkes not almalı ve görevler unutulmamalı

8-Komisyon lideri bireysel karar almamalı ya da kendi kararını komisyona kabul ettirmeye çalışmamalı

9-Komisyon üyelerinin ve liderinin belli periyotlarda değişebilmesi için zemin hazırlanmalı

10-Komisyonlara fedakar, cömert, o alanda istekli ve kabiliyetli kişiler alınmalı

11-Komisyonlardaki baskın/dominant kişiliklerin sebep olduğu sorunlar zamana bırakarak ve kırıp dökmeden aşılmalı

 

Neslin Islahı

 

1-Eğitimci örnek olmalı, kendi maneviyatını geliştirmeli, öğrencileri için sürekli dua etmelidir

2-Gençlerimiz örnek şahsiyetlerle tanıştırılmalıdır

3-Gelişim ve psikolojik durum göz önünde bulundurulmalı, söylemlerde istikrarlı ve sabırlı olunmalıdır

4-Öğrenci ile de istişare yapılmalı, fikirleri önemsenmelidir

5-Kalbe dokunan ayet-i kerimeler okunmalı, eğlenerek ve sevdirerek eğitim verilmelidir

6- Gençlerin spor, sanat ve kültürel ortamlara katılması teşvik edilmeli, kapm ve gezi düzenlenmeli, hedefli ve seçilmiş filmler izletilmelidir

7-Eğitimci bol kitap okumalı ve merak uyandıracak şekilde öğrencileriyle paylaşmalıdır 8-Yaş gruplarına göre kitap listeleri oluşturulmalı

9-Çeşitli görevler vererek aidiyet oluşturulmalı

10-Nafile ibadetlere ve infak duygusuna alıştırılmalı

11-Kuran meali okuma, zikir yapma ve dua etme alışkanlığı kazandırılmalıdır

 

Sohbetlerin İşlenişi

 

1-Sohbet başlama ve bitiş saatlerine herkes riyaret etmelidir

2-Namaz kılan kılmayan toplumun her kesimine açık sohbetlerimizin mutlaka olması gerekir

3-Katılacak kişiler için bazı kriterler belirlediğimiz sohbetlermiz de olmalı

4-Sohbetlerde telefonlar sessize alınmalı, aşırı ikramdan kaçınılmalıdır

5-Ailece sosyal faliyetler, buluşmalar, yetim ve hasta ziyaretleri planlanmalı

6-Kitap okuma, kritik ve sunumları yapılmalı

7-Tek kaynağa bağlı kalınmamalı, Kur’an meali okunmalı ve dua edilmelidir

8-Ders hocaları diğer sohbet gruplarına da ziyarete gitmeli, grup üyelerinin fikirleri alınmalı, söz hakkı verilmelidir

 

Kurumsal Sahiplik ve Fedakarlık

 

1-Gönüllülerimiz insanlara karşı kırıcı olmamalı ve güzel bir tavır ve hoşgörülü sahibi olmalı

2-Görev alma konusunda hazırlanacak fırsatlar aidiyet için önemlidir

3-Erzin’deki bir öğretmenin İskenderun’daki üniversite öğrencilerini ve Payas’taki yetimleri dert edinmesi kurumsal sahipliği anlatır

4-Kurumu kendi kendi yuvamız olarak görmeli, faaliyet ve görevlerimizi hakkı ile yerine getirmeliyiz

5-Sadece SMS ile duyuru yapmak kesinlikle yetersiz ve etkisizdir, birebir çağrı, davetiye, broşür, web sayfası ve e.posta kullanılmalı

6-Kurumsal riya ve kibirden de kaçınılmalı

7-Kurumlarımız insanlara iman neşesi ve huzuru vermeli, ibadet hayatını düzeltmeli, bu manada çalışmalar arttırılmalıdır.