Körfez Derneği Komisyonları Yeni Sezonu Görüştü

Körfez Derneği Yönetim Kurulu ve tüm komisyon üyeleri ile birlikte 13 Eylül Pazar günü Nursan Anadolu Lisesi’nde yeni dönemi istişare etti.

-Bölgemizdeki yetimleri sinemaya götürdük, onlarla Çanakkale’ye gittik, piknikler düzenledik, yetim anneleri için kitap okuma yarışması düzenledik. Ramazan öncesi 100 aileye et yardımı yaptık. Ramazan’da 323 çocuğa bayramlık giydirdik, 603 gıda paketi dağıttık, 90 kadar yetim annesine bayramlık bluz hediye ettik ve 75 aileye de zekat ulaştırdık.

Önümüzdeki süreçte:

-100 yetime okul masrafları için nakit yardımı planlıyoruz.

-23 Yetim aileyi Çanakkale’ye götüreceğiz.

-Dörtyol ve Payas yardım komisyonu üyeleri kendi içinde ve ayrı ayrı düzenli istişareler yapıyor.

-Bu çalışmalarda kendi nefsimizi kurban edebiliyorsak başarılı olabiliriz. Özellikle baylara sesleniyorum, eğer eşleriniz bu çalışmalarda koşturuyorsa lütfen engel olmayın, onlara yardımcı olun, çocuk bakılacaksa o gün siz üstlenin.

-Kurban Bayramında yetim ve yoksul ailelere et payı dağıtacağız, bayramlık giydireceğiz.

-Yeni dönemde de yetimlere ve annelerine yönelik kitap okuma ve yarışmalar düzenleyeceğiz.

-Kardeş aile uygulamamızı yaygınlaştırmaya çalışacağız.

Yardım Komisyonu Yapılanları ve Yapılacakları Anlattı

13 Eylül Pazar günü düzenlenen Komisyonlar Toplantısı’nda Yardım Komisyonu Başkanı Fatih Şit şunları söyledi:

Önümüzdeki süreçte:

-100 yetime okul masrafları için nakit yardımı planlıyoruz.

-23 Yetim aileyi Çanakkale’ye götüreceğiz.

-Kardeş aile uygulamamızı yaygınlaştırmaya çalışacağız.

Mali Komisyon ve Öğretmenler Komisyonu Değerlendirmeleri

13 Eylül Pazar günü düzenlenen Komisyonlar Toplantısı’nda Mali Komisyon Başkanı Ali Arslan şunlara değindi:

-Otomatik transferle infak yapanların sayısını arttırmayı hedefliyoruz.

-Bu dernek iş yapmak için kuruldu. Hiçbir faaliyetimizi bütçe yok diye ertelemeyelim, iptal etmeyelim. Daraldığınız yerde mutlaka mali komisyonla istişare edip çözüm arayınız.

-Bir projenin maliyeti ilk önce onu planlayan komisyonun sorumluluğunda olmalı, komisyon konuyu etraflıca araştırıp istişare ettikten sonra karşılayabileceği rakamı tespit eder, sonrasını ise mali komisyon ile görüşmelidir.

Daha sonra söz alan Öğretmenler Komisyonu Başkanı Osman Öz şu paylaşımları yaptı:

-Amacımız çalışmalarımıza öğretmenlerin daha fazla dahil olmasını sağlamak.

-Öğretmenlerle düzenlediğimiz Tefsir sohbetleri Payas’ta başlamıştı, hala Dörtyol’da devam ediyor. Ayrıca Denizciler’de de çalışmamız mevcut.

-Önümüzdeki dönemde öğretmen arkadaşlara yönelik seminer, piknik ve gezi gibi etkinlikler planlıyoruz.

Kültür Komisyonu Yeni Dönem için Faaliyet Planını Paylaştı

13 Eylül Pazar günü düzenlenen Komisyonlar Toplantısı’nda Kültür Komisyonu Başkanı Mustafa Tarhanacı faaliyet planlarını şu şekilde paylaştı:

-Sanal Medya:

Tüm üye ve gönüllülerimizi Whatsap grubumuza üye olmaya davet ediyoruz, lütfen bize telefon numaralarınızı iletiniz.

Web sayfamızı Körfez gönüllülerinin ve bölge halkının Körfez’den hızlı ve sıcak haberleri alabildiği, İskenderun’dan Erzin’e bölgede neler yapıyorsak her hafta merak edip bakacakları bir site haline getirmek istiyoruz. Bunun için tüm komisyon ve istişare heyetlerinden talebimiz, küçük büyük demeden tüm faaliyetlerini birkaç fotoğrafla birlikte bize ulaştırmalarıdır. İmanın ve iyiliğin yayılması için yapılan ziyaretlerin, eğitim gruplarının sohbetlere başlaması ya da bitişte düzenledikleri özel günler, piknik, seminer vs tüm etkinliklerin bu camia için haber değeri vardır.

Facebook sayfamız için tek sloganımız var: Beğenmeyin , Paylaşın

-Aşure Dağıtımı:

Bu yıl yeni dernek binamızda ve yeni mahallemizde aşure dağıtmayı planlıyoruz, aşure ile birlikte Körfez Tanıtım Broşürü ve belki bir kitap dağıtmayı düşünüyoruz: İyilik Çağrısı ya da Namaz Çağrısı olabilir.

-HASİP – Hatay Sivil İrade Platformu :

Cemaatçi olmadan cemaatli olmak zorundayız. Bunun için HASİP’in çalışmaları bizim tüm çalışmalarımız kadar önemli ve değerlidir. Komisyon olarak her toplantıya tam katılım sağlama gayretimiz devam edecek, yeni yürütme kurulunda Körfez Derneği 2 yıl süre ile görev alacak. Bu kapsamda ümmetin tüm renklerine ziyaretlerimiz ve çağrılarımız devam edecek.

-Tanıtım Broşürleri

Yeni broşürümüzü Körfez’in hep bir numarada tuttuğu Yetim ağırlıklı düzenledik. Bundan sonra belli aralıklarla farklı amaç ve kapsamlarda bu şekilde broşürler hazırlamayı planlıyoruz.

-Hizmet içi Seminer

Dönemde bir defa bay ve/veya bayanlara yönelik seçilmiş konularla seminerler düzenlemeyi istiyoruz. Bize ulaşan konuşmacı talepleri şimdilik şöyle: Turgay Aldemir, Ramazan Kayan, Hanifi Tosun, Gülden Sönmez, Rabia Aldemir, Rüveyda Karataş.

-Konferans ve Kermes

Bu yıl düzenlenecek konferans ve kermes çalışmalarında koordinasyonda yine görev alacağız.

Bayan Komisyonu Komisyonlar arası İstişare Toplantısında Yıllık Planlarını Anlattı

13 Eylül Pazar günü düzenlenen Komisyonlar Toplantısı’nda Bayan Komisyonundan Ayşegül Çetin, Emine Karagül, Derya Çiçek ve Nisa Öz faaliyet planlarını şu şekilde paylaştı:

-Tüm bölgelerde Körfez Derneği bayanlarının eğitim, davet ve yardım çalışmalarının koordinasyonu için düzenli istişare ediyoruz.

-Hatay ve 12. Bölge İstişare toplantılarına da bayan çalışmalarını temsilen katılım sağlıyoruz.

-Gençlik ve EKE çalışmalarını koordine ediyoruz.

-Kitap okuma ve kitap kritiği dersleri organize ediyoruz.

-Suriyeli bayanlar için Dörtyol’da sohbet düzenlemeye başladık.

-EKE için veli bilgilendirme ve öğretmen toplantılarımızı başlattık.

-Gençler arasında seminer, bilgi yarışmaları, geziler ve kamplar planlıyoruz.

-Gençlerimiz Anadolu Platformu’nun düzenlediği Meal yarışmasına hazırlanacak.

-Bu sezonda İmam hatip’li gençlere yönelik çalışmalarımız da olacak.

-Nisan’da Kutlu Doğum programı planlıyoruz.

Gençlik Komisyonu Çalışmaları

13 Eylül Pazar günü düzenlenen Komisyonlar Toplantısı’nda gençlik Komisyonu Başkanı Ekrem Akkutlu çalışmaları ile ilgili şu konulara değindi :

-Gençlik komisyonu 2 haftada 1 bölgesel ve ayda bir de genel istişarelerine devam ediyor.

-Her eğitim grubu ayda bir defa evlerde şiir ve ezgi günü, çiğ köfte ikramı gibi etkinliklerle gençlerle buluşmalı

-Ekim ayında tüm bölgelerin gençleri ile Osmaniye’de piknik planlıyoruz. Yine ekim ayında Ortaokullar için her bölge kendi içinde piknik düzenleyecek.

-Gençlerin sunum yapacağı paneller düzenlenecek.

-Türkiye Gençlik Çalıştayı’na katılım sağlayacağız.

-Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan Kitap Okuma Kampımız için yer talebimiz olacak

-14 Şubat’ta Şehitler Gecesi düzenleyeceğiz.

-Mart ayında Çanakkale ve Mehmet Akif’i anma programları düzenleyeceğiz.

-Henüz bir düşünce aşamasında olan Spor Kulübümüzü hayata geçirmek için çaba sarfedeceğiz diyerek Komisyon Toplantısı sona erdi.