Ana Sayfa Kuruluşlar “İletişimdeki Kazalara Dikkat”

“İletişimdeki Kazalara Dikkat”

0
“İletişimdeki Kazalara Dikkat”

Anadolu Platformu “Evde Karakter Eğitimi Komisyonu” tarafından organize edilen “Çocuğun Ahlak Eğitimi” başlıklı hizmet içi eğitim seminerleri 4-5 Nisan 2015 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Hizmet İçi Eğitim faaliyetleri kapsamında, Eğitimci ve Medya Koçu Yusuf Koçak, Çocuğun Ahlak Eğitiminde “Sosyal Medya ve İletişim Araçları Faktörü” konulu bir seminer verdi.  Seminerde çok tartışılan “güvenli internet”, “internette sansür” gibi konulara atıfla çocukları korumaya yönelik ilginç teklifler getirildi. 

 

Araç ve yaya trafiği ile iletişim trafiği arasında bir benzerlik bulunduğunu ifade eden Yusuf Koçak, trafikte meydana gelen kazalar gibi, iletişimde de kazalar meydana geldiğini vurguladı.

 

Trafiğe çıkan araçların bakımlarının yapılması halinde, sürücülerin reşit olması ve trafik işaret ve işaretçilerine dikkat ederek, hız limitlerine uyulması durumunda kazaların en aza indirilebileceğine dikkat çeken Koçak, "iletişim araçlarını kullanabilmek için de bir yaş sınırlaması getirilmesi gerekir" dedi.

 

Trafiğe açık alanlarda fiziken, ruhen, psikolojik ve sosyolojik yeterliliğe sahip kişiler için ehliyet şartı arandığını hatırlatan Yusuf Koçak, iletişim araçlarını kullananlar için de benzer ehliyetler ve ruhsatların söz konusu olması gerektiğini savundu. 

 

İletişim araçlarını denetleyecek sosyal medya polislerinin gelmesini öneren Yusuf Koçak, bu görevi şimdilik anne-babaların çocuklarıyla sosyal medyada arkadaş olmak suretiyle yerine getirmelerini istedi. 

 

 Gelecekte, sosyal medya ve internete giriş için sadece parmak izlerinin kullanılacağını öngördüğünü ifade eden Koçak, bu sayede “iletişim araçlarını” ve “sosyal medya”yı kullananların yaşlarına göre ve sahip oldukları ehliyetlere göre trafiğe katılacağını ve bunun da kazaları en aza indireceğini sözlerine ekledi. 

 

 Araştırmacı Ekrem Karaoğlan’ın gözlem ve araştırmalarına atıf yapılan seminerde “Zihin haritası” yöntemi kullanıldı.