Ana Sayfa Komisyon Haberleri GELECEĞE DAİR SÖYLEYECEK SÖZLERİMİZ VAR!

GELECEĞE DAİR SÖYLEYECEK SÖZLERİMİZ VAR!

0
GELECEĞE DAİR SÖYLEYECEK SÖZLERİMİZ VAR!

Anadolu Platformu 12. Bölge Eke (Evde Karakter Eğitimi) Komisyonları Adana’da düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Çalıştayı’nda buluştu.

Anadolu Platformu 12. Bölgesinde faaliyet yürüten derneklerin Eke Komisyonu Temsilcilerinin katılım sağladığı 12. Bölge Eke Hizmet İçi  Eğitim Çalıştayı, Ülfet Eğitim ve Yardımlaşma Derneği'nin ev sahipliğinde 7 – 8 Şubat tarihlerinde Sarıçam Orhangazi İmam Hatip Orta Okulu Konferans Salonunda gerçekleşti. 

Programa Anadolu Platformu Yön. Kur. Üyesi ve Ülfet Derneği Yön. Kur. Başkanı Gazi Kılıçparlar, Anadolu Platformu Eke Komisyonu Başkanı Yunus Eren, Sultangazi Fıtrat Derneği Yön. Kur. Başkanı Sıddık Karaduman, Ülfet Derneği Öğretmen Komisyonu Başkanı Resul Yüceli, Eke Komisyonu Başkanı Şeyma Yolaçan, Üniversite Öğrenci Yurdu Müdürü Sinan Çoban, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Adana İl Müdür Yardımcısı Hayriye Erbil ile Osmaniye, Hatay, Mersin, Tarsus, Kırıkhan, Reyhanlı, Hassa, Altınözü, Payas, İskenderun, Antakya ve Feke'den Eke Komisyonu temsilcileri ve eğiticilerinden oluşan yaklaşık 80 kişi katıldı.

Program Eğitimci Halit Kolan'ın Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı.  Daha sonra Anadolu Platformu ve Eke Komisyonu tanıtım videosu izlendi. Ardından açılış ve selamlama konuşmasını yapmak üzere sahneye gelen Ülfet Derneği Eke Komisyonu Başkanı Şeyma Yolaçan, uzak yakın demeyip gelecek nesillerin yetiştirilmesi adına fedakarlıklarda bulunarak çalıştaya katılan herkese teşekkür etti. Konuşmasında Yunus Suresi'nde geçen "evlerinizi mescitler edininiz" ayet hükmünce sahih bilgi ve salih amelin önemine değinerek Eke'nin insanlığa hitap eden bir proje haline geldiğini ifade etti. Daha sonra sözü alan Anadolu Platformu Yön. Kur. Üyesi ve Ülfet Derneği Yön. Kur. Başkanı Gazi Kılıçparlar misafirleri selamlayarak, kendilerine ev sahipliği yapmaktan memnuniyet duyduklarını ve Eke'nin ne denli önem arzeden bir proje olduğunu belirtti. Anadolu Platformu'nun Türkiye sathında önemli işler başardığını söyleyen Kılıçparlar, konuşmasına şöyle devam etti: bu program toplumu dönüştürme azmi içerisinde olduğumuzun bir göstergesidir, toplumun düşünsel sorunlarını ele alarak çözüm önerileri üretmek bu ocağın en önemli vazifelerindendir, özgürlüğümüz örgütlülüğümüzden geçer, heyecanımızı kaybetmeden her olumsuzluğa rağmen çalışmalarımızı duraksatmadık, yürüyüşümüzü bırakmadık, her insanı bir maden gibi görmeliyiz, insanı bir elemana indirgememeliyiz, çalışmalarımızda insanı merkeze almalıyız, Eke'yi çalışmalarımızın ilk ayağı olarak görüyoruz, cümlelerimizi yutkunmadan ifade edebilelim ki bu proje daha da önem kazanarak başka yerlere de örnek olabilsin" dedi.

Gazi Kılıçparlar'ın ardından Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Adana İl Müdür Yardımcısı Hayriye Erbil  bir selamlama konuşması gerçekleştirdi. Konuşmasında Bakanlık olarak yapmak istediklerinin Eke Komisyonları tarafından hayata geçiriliyor olduğunu belirten Erbil, Stk'ların öneminden bahsederek programın organizesi için Ülfet Derneği yetkililerine teşekkür etti.

Akabinde selamlama konuşmalarını yapmak üzere kürsüye davet edilen Anadolu Platformu Eke Komisyonu Başkanı Yunus Eren, 12. Bölge Eke Komisyonlarının kendileri için özel bir yeri olduğunu ve örneklik teşkil ettiğini söyledi. Türkiye genelinde yapılan çalışmalarla ilgili bilgilendirmelerde bulunan Eren, insanlığın yeniden inşaası gibi ciddi bir iddialarının olduğunu, ideallerine ulaşmak için fedakarlıklarda bulunduklarını, ideal ve örnek bir toplumu yetiştirmenin en öncelikli hedefleri olduğunu ve geleceğe dair söyleyecek sözlerinin olduğunu ifade ederek programın tertiplenmesinde emeği geçenlere ve katılanlara teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.

Yunus Eren'in selamlama konuşmasının ardından sunumlara geçildi. İlk olarak Eğitimci Mehmet Ateş'in Yaratıcı Drama konulu sunumu dinleyicilerle buluştu. Oldukça verimli geçen sunum katılımcıların beğenisini kazandı. Sonrasında sunumunu yapmak üzere sahneye davet edilen Eğitimci Şadan Uzun ise Öğretim Stratejileri Yöntem ve Teknikleri konulu sunumunu icra etti. Misafirlerin de aktif katılımcı olduğu sunum, ilgililerden tam not aldı. Verilen öğle yemeği ve namaz arasının ardından farklı şehirlerden gelen katılımcılar, daha önceden belirlenen konu başlıkları üzerinde değerlendirmelerde bulunmak ve atölye çalışmaları yapmak üzere sınıflara ayrıldı. 

İkindi namazı ve yenen akşam yemeğinin ardından ilk gün programı sona erdi. Ev sahipleri eşliğinde katılımcılara unutulmaz bir Adana gezisi yaptırıldı. Daha sonra misafirler Ülfet Derneği Genel Merkezi'ni ziyaret ederek çalışmalarıyla ilgili bilgi aldılar. Sarıçam Kız Öğrenci Yurdunda misafir edilen Eke Komisyon Temsilcilerinin istişareleri gecenin ilerleyen saatlerine kadar sürdü.

İkinci gün kahvaltı programının bitimiyle başlayan program, Ülfet Derneği'nin tanıtım videosunun izlenmesiyle devam etti. Günün ilk sunumunu Çocuğun Ahlak Tasavvurunun Oluşumunda Hikayelerin Rolü konusuyla Sosyolog ve Ülfet Derneği Aile Eğitimi Komisyonu Üyesi Ümran Keçeli Coşkun gerçekleştirdi. Çocuk yetiştirmede rol model olabilecek davranış biçimlerinden bahseden Ümran Keçeli Coşkun'un ardından Eğitimci Yazar Yaşar Çiraklı Materyallerle ve Drama Yöntemi ile Der Anlatımı konulu dikkat çekici ve bir o kadar da verimli örneklerle zenginleştirdiği sunumunu yaptı. Sona eren sunumların ardından Ülfet Derneği Eke Komisyonu Başkanı Şeyma Yolaçan kapanış konuşmasını yapmak üzere tekrar sahneye geldi. Konuşmasında duygulandığı gözlenen Yolaçan, bu organizasyonun oluşumunda emek veren, katkı sunan herkese teşekkür ederim, Allah çalışmalarımızı bereketlendirsin, emeklerimizi zayi etmesin dedi. Toplu fotoğraf çekiminin ve öğle yemeği ikramının ardından misafirler yolcu edildi.

RESİMLER İÇİN TIKLAYINIZ…

SONUÇ BİLDİRGESİ

———————————————————-

 

Anadolu Eğitim ve Davet Gönüllüleri Platformu

12. Bölge Eke (Evde Karakter Eğitimi) Komisyonları Hizmet İçi Eğitim Çalıştayı

7 / 8 Şubat 2015 Adana

“İdealimiz Neslin Islahı, Arzın İmarıdır”

“Evlerinizi mescitler edininiz..” ayet-i kerimesine muhatap olarak, çalışmalarımızın merkezine öz mekanlarımız olan evlerimizi almalıyız.

Evde Karakter Eğitimi; Allah ve Peygamber sevgisini somutlaştırarak hayatın her anını ibadet şuuru ile yaşama bilincini kuşanmış, erdemli nesiller yetiştirmeyi hedefler.

Eğitimcilerimiz dikkat çekme, güdüleme, drama, hikayeleme, soru-cevap, beyin fırtınası, materyal kullanımı ve ödüllendirme gibi yöntemleri kullanmalıdır.

Özgüveni yüksek, bilinçli, çağını okuyabilen, çevresinde olup bitenlere duyarlı,  asrın idrakine varabilen, İslami donanımlara sahip bir neslin yetiştirilmesi vazgeçilmezimizdir.

Karların altında kalmış erdemlere güneş olsun umududur her bir öğrencimiz.

Değerlerine sahip çıkan, derdi ve davası olan bir neslin yetiştirilmesi önceliğimizdir.

Sesini değil sözünü yükselten bir nesildir hedefimiz.

Eğitimcilerimiz kendi eğitim süreçlerini devam ettirerek birikimlerini uygun bir seviyeyle öğrencilerine aktarmalıdır.

Çocukları eğitmek onları kendimize benzetmek değil, olmaları gerektiği gibi yetiştirmektir algısının farkındalığıyla taklitçi bir zihniyeti reddediyoruz.

Eğiticilerimiz, “Öğretmen ve öğrenci, öğretiyi birlikte keşfeder”  ilkesini benimseyerek eğitim süreçlerini devam ettirmelidir.

Sevgi, çocuk kalbine ulaşmanın tartışmasız tek yoludur.

Aktif öğrenci katılımını öncelemeliyiz.

Hedefimiz öz bilinci ve öz güveni  gelişmiş şahsiyetler yetiştirmektir.

Yaklaşımlarımızda din öğretimi yerine din eğitimi, bilgi aktarımı yerine duygu ve davranış eğitimi esas alınmalıdır.

  • Etkili öğretim tekniklerinden yararlanarak varolan eğitim sistemimizi güncellemeliyiz.

  • Otokontrollü çocuklar yetiştirme arzusundayız.

  • Çocuklarımızın fıtratlarını şekillendirdiğimizin bilincinde olarak hareket etmeliyiz.

  • Çocuklarımıza eğitimcilerimiz vasıtasıyla güzel örneklikler sunmalıyız. 

  • Engelli çocuklara yönelik yeni müfredatlar geliştirmeliyiz.

  • Çalışmalarımıza öğrencilerimizin ailelerini ve yakın çevrelerini de dahil etmeliyiz.

  • Zeka oyunlarıyla çocuğa zekasını kullanabilmeyi, mantık yürütebilmeyi ve vücut dillerini kullanabilmeleri sağlanmalıdır.

  • Çalışmalarımızı planlı, programlı, sistemli ve istikrarlı bir şekilde sürdürerek yeni insanlara ulaşmalı, yeni kalplere dokunmalıyız.

  • Geleceğimizi kendi ellerimizle şekillendirdiğimizin farkında olarak hareket edip, toplumumuzu kuşatıcı bir algıyla insan merkezli ve medeniyet eksenli projeleri hayata geçirmeliyiz.

  • Çalışmalarımızın ölçeğini büyüterek, bizbizelikten kurtulup farklı kurum ve kuruluşlarla ortak faaliyetler yürütmeliyiz.

  • “Yeni Türkiye” algısı üzerinden hareketle yeni çalışma alanları belirlemeliyiz.

  • Kitlelere Eke’yi tanıtıcı ve bilgilendirici programlar tertip etmeliyiz.

  • Ders ortamlarında güler yüzümüzle çocuklara örneklik gösterip, kendilerine pozitif bir bilinç kazandırmalıyız.

  • Öğrenci ve velilerle sürekli iletişim halinde olunmalı, farklı programlarda bir araya gelinmeli, ziyaretleşmeler yapılmalı ve kendimizi ve çalışmalarımızı tanıtma fırsatı yakalamalıyız.

  • Kalite ve verimliliği artıracak yeni projeler geliştirmeliyiz.

  • Eke’de her mekan, her insan ve her değer bir örnektir. Bu örneklikleri ortaya çıkaracak çalışmalar yapmalı ve yeni meşaleler yakmalıyız.

  • Eğitimciler ve Komisyon üyeleri olarak belirli periyotlarlabiraraya gelinmeli, yapılan çalışmalar değerlendirilmeli, varolan eksiklikler tespit edilmeli ve ileriye dönük projeler üretilmelidir.

  • Eke mezunlarının Ortaöğretim Komisyonlarına geçişinde ve ilerleyişindeki aşamaları yakından izlemeli, bununla ilgili bir mekanizma kurmalıyız.

  • Hizmet İçi Eğitim programlarını periyodik aşamalarla ciddi bir kararlılıkla sürdürmeliyiz.

  • Cümlelerimizi yutkunmadan ifade etmeliyiz.

  • Bizim geleceğe dair söyleyecek sözlerimiz var olmalıdır.