Gaziantep Bölgesi Öğretmen Çalıştayı Yapıldı

0
249

Anadolu Platformu Öğretmen Komisyonu Gaziantep Bölge Öğretmen Çalıştayı 27 Nisan Cumartesi günü Bülbülzade Vakfı Davut Özgül Konferans Salonunda yapıldı.

“Sivil Toplum ve Eğitimin Sivilleşmesinde Öğretmen” başlığı altında Bülbülzade Vakfı’nın ev sahipliğinde yapılan çalıştaya Gaziantep Bölgesinden; Adıyaman, Kilis, Kahramanmaraş, Kâhta ve Nizip’ten öğretmenler veliler ve öğrenciler katıldı.

Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başlayan programın açılış konuşmasını Bülbülzade Vakfı Öğretmen Komisyonu Başkanı Mesut Aydağ yaptı. Aydağ konuşmasında; “üstat Nurettin Topçu diyor ki, ‘tahammülsüzlüğün ve şikâyetin başladığı yerde maarif davası biter.’ Biz tam da bu maarif davasına adayız. Bu maarif davasının bir neferi olmak için buradayız. Her şeye tahammül gösteren bir öğretmen çocuğun geleceğini şekillendirir. Öğretmene olabilme davasını eğer gerçekleştirebilirsek birçok problemi çözebileceğimize inanıyoruz. Bunu gönüllü hareketlerle olgunlaştıracağımıza da canı gönülden inanıyoruz. Biz herkesin yarış bittiği dediği o saat, saat 5’ten sonra da vakıflarımıza, derneklerimize, ders gruplarımıza, sohbet halkalarımıza giderek o inancımızı sürdüren, yorulmayan neferleriz” dedi.

Bülbülzade Vakfı Genel Sekreteri Âdem Er’de; “Bugün böyle güzel bir günde güzel bir çalıştay icra edeceğiz. Bizler Bülbülzade Vakfı yönetimi olarak sizlere ev sahipliği yapmaktan onur duyuyoruz. Hem bundan önceki programları hem de bu programı yazılı hale getiriyoruz. Bu yazılı metinler bizden sonraki nesiller için de motto olacak” dedi.

Açılış ve selamlama konuşmalarının ardından çalıştayın açılış semineri “Sivil Toplum ve Eğitimin Sivilleşmesinde Öğretmen” adıyla Bursa Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ulukütük tarafından gerçekleştirdi.

Ulukütük, sunumunda şu ifadelere yer verdi; “başlığımız Sivil Toplum ve Eğitimin Sivilleşmesinde Öğretmen. Burada sivil toplum kavramı var, eğitim kavramı var ve öğretmen kavramı var. Üç kavramımız var. Bu üç kavramla ilgili zihinsel bir netliğimiz olmadığı takdirde tasavvurumuz u algılarda sahih olmadığından bu tasavvura dayalı cümleleriniz ve önermelerimiz de yanlış olacaktır. Sivil toplumdan ne anlıyoruz? Sivil toplum kavram olarak menşei olarak bizim kültürümüze yabancı, ithal bir kavram. Bu kavramın arka planında filolojik olarak Protestanlık, ekonomik olarak kapitalizm, siyasal-politik olarak da liberalizm var. Özünde çıkar merkezli insan tipi var. Sivil toplumu var eden olgu bu.

Ancak bu sivil toplumu bizde bir karşılığı olmasa da bir cemaat ve vakıf kültürümüz var. Burada cemaat ve vakıf kültürünün bir sivil toplum kültürü olmadığı, ikisi arasında derece farkı değil mahiyet farkı olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Sivil toplum kendi çıkarları için bir araya gelen insanlar demektir. Vakıf ise kendisi dışındaki insanlara bir hayırda dokunmak, bir yardım etmek maksadıyla bir araya gelmiş insanlar topluluğudur. Onun için aralarında çok derin kavramsal ontolojik fark vardır. Sivilleşmeden bahsettiğimde burada sivil toplumun medenileşme, batılılaşma, yani uygarlaşma anlamında kullanmadığımı belirtmek istiyorum” dedi.

Sunumun ardından Bülbülzade Vakfı Öğretmen Komisyonu Başkanı Mesut Aydağ tarafından Mehmet Ulukütük’e hediye takdimi yapıldı.

Açılış seminerinin ardından Gaziantep Bölge Öğretmen Çalıştayı’na grup çalışmaları ile devam edildi. Grup çalışmalarında beş gruba ayrılan katılımcılar;

  • Ulus Devlet-Sivil Müfredat Ayrımı (Moderatör: İbrahim Özmantar)

Ulus devletin serencamı

Zorunlu eğitim, zorunlu müfredat

Değişen şartlar, değişmeyen müfredat

  • Sivil Toplum ve Din Eğitimi (Moderatör: M. Hıdır Akaslan)

Din eğitiminde din dili

Din eğitiminde kuşak çatışması

Din eğitimi ve terbiye mekânları olarak sivil toplum

  • Eğitim Vizyon Belgesi ve Sivil Toplum (Moderatör: Hüseyin Polat)

2023 eğitim vizyon belgesinin temelleri

Davranış ve yetenek eğitimi bize ne kazandırır

STEM ve sivil toplum kuruluşlarında karşılığı

  • Yaygın Eğitimde Mekân (ev, cami, vakıf, dernek), (Moderatör: Ali Simsar)

Yaygın eğitimde ev-aile

Yaygın eğitimde cami

Yaygın eğitimde vakıflar ve dernekler

  • Sivil Toplumun Eğitim Perspektifi ve Öğretmenler (Moderatör: İlhan Altun)

Eğitimin lokomotifi olarak öğretmen

Gönüllülük ve öğretmen

Üniversiteler sivil eğitimin neresinde?

Konu başlıklarının müzakere edilmesinin ardından grup çalışması sunumlarına geçildi. Beş grubun moderatörü grup kararlarını kürsüye gelerek haziruna okudu.

Ardından Bülbülzade Vakfı Öğretmen Komisyonu Başkanı Mesut Aydağ tüm katılımcılara ve emeği geçenlere teşekkür ettiği kapanış konuşması gerçekleştirdi.

Gaziantep Bölgesi Öğretmen Çalıştayı toplu aile fotoğrafının çekilmesiyle sona erdi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.