Evde Karakter Eğitimi Komisyonu 'Arge Çalıştayı' Düzenledi.

0
164

Anadolu Eğitim ve Davet Gönüllüleri Platformu Evde Karakter Eğitimi Komisyonu tarafından, 12-13 Şubat 2011 tarihleri arasında Osmaniye İlim Sanat ve Kültür Derneği (İLSANDER) Konferans Salonu’nda “ARGE ÇALIŞTAYI” düzenledi.

Anadolu Eğitim ve Davet Gönüllüleri Platformu Evde Karakter Eğitimi Komisyonu tarafından, 12-13 Şubat 2011 tarihleri arasında Osmaniye İlim Sanat ve Kültür Derneği (İLSANDER) Konferans Salonu’nda “ARGE ÇALIŞTAYI” düzenledi. Çalıştaya; Adana, Adıyaman, Alanya, Hatay, Dörtyol, Payas, İskenderun, Hassa, Reyhanlı, Elbistan, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, Kahramanmaraş, Malatya, Mersin, Osmaniye, Van gibi İl ve ilçelerden belde sorumluları katıldı.

Programın Açış Konuşmasını  Anadolu Platformu Eğitim Komisyonu ve İLSANDER Başkanı Süleyman DAĞ  yaptı. DAĞ, “Geleceğin güvence altına alınması için Evde Karakter Eğitimi Çalışması önemli bir projedir. Geleceğimizi biz planlamazsak başkaları planlar” dedi. Anadolu Platformu Evde Karakter Eğitimi Komisyonu Başkanı Yunus EREN ise bilgilendirme konuşması yaptı. EREN, “ ‘İnsan kendini geliştirdiği sürece vardır’ ilkesinden hareketle bu çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Çalışmalarımızın en önemli ayağını ise Eğitimcilerin Eğitimi alanında yaptığımız faaliyetler oluşturuyor. Biz bu çalışmalarımızla sağlam bir temel atma çabası içerisindeyiz. Çocuklarımıza temel dini bilgileri vermek, bilinç oluşturmak ve sevgi çiçeklerini o küçücük yüreklerinde açtırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Din Eğitiminde Stratejik Planlama konusunu M.ŞERİF SARIKAYA anlattı. Konuşmada, “Bütün çalışmaların temelinde ihtiyaç hissetmenin olduğu daha sonra planlamanın yapılması gerektiğini söyledi. Yaptığımız çalışmaların önemli bir yere ulaşmasını istiyorsak , neredeyiz sorusuna cevap aranmalı , durum tespiti yapılmalı , misyon , vizyon, amaç ve hedef belirlenmeli , başladığız hedef ile geldiğimiz hedef neresi olduğu saptanmalıdır.” Dedi

Yapılandırmacı Yaklaşım ve Din Eğitimi( Evde Karakter Eğitimi) konusundaki forumu ise Kahraman DİNÇ yönetti. Formdan şu sonuç çıktı: İnsan aldığı bilgiyi durağanlıktan , donukluktan kurtarıp özümsedikten sonra yorumlamalı ,analiz etmeli, geliştirmeli, ifade etmeli,dinamikleştirmeli, belli kalıba sığdırmamalıdır.

Bir Medeniyet Projesi Olarak Çocuk ve Çocuk Eğitimi konusunu anlatan M.ÖKKEŞ EVREN “Bu çalışmalar medeniyetin bir projesidir. Bu projede hayatı ve çocuğu şekillendirenin din olduğunu belirtti. Aile merkezli çalışmaların yapılması gerektiğini , aileden bağımsız çocuk eğitiminin düşülemeyeceğini , aile ve çocuk derneklerinin kurulmasının önemli olduğunu” vurguladı.

Çoklu Zeka Kuramı Işığında Materyallerle Ders Anlatımı konusunu ise YAŞAR ÇIRAKLI sundu. ÇIRAKLI, “Her inansın sahip olduğu zekaların farklı olduğunu , buna bağlı olarak ta algılamaların değiştiğini belirterek materyal hazırlama noktasında bunun önemli olduğunu vurguladı.  Çocuğun yaş grubuna göre ve onların kapasitelerine göre materyaller ve etkinlikler hazırlama  EKE eğitiminin önemli ayağıdır” dedi.

Programın ikinci gününde ise Evde Karakter Eğitimi Çalışmasının yeni oluşturulan müfredatı anlatıldı. Ana sınıfından 6. sınıfa kadar ayrı ayrı müfredat tanıtımı yapıldı. Müfredat hakkında bilgi veren Meral ÖZPÜRÇÜKLÜ, Merkeze çocuk alınarak, çocuk dili ile, çocuk bakış açısı ile bir program oluşturulursa EKE eğitiminin daha başarılı olacağını belirtti.

            Program, Sonuç Bildirisinin okunmasıyla nihayete erdi.

ANADOLU EĞİTİM VE DAVET GÖNÜLLÜLERİ PLATFORMU

EVDE KARAKTER EĞİTİMİ KOMİSYONU ARGE ÇALIŞTAYI

SONUÇ BİLDİRİSİ

 

  1. Düne bakarak, tecrübeye yaslanarak bugün değerlendirilmeli, yarına emin adımlarla yürünmelidir
  2. Umudu diri tutmak, şer güçlere karşı mücadele etmek, iyilik kalelerini yıkmamak için örgütlü ve sistemli bir şekilde birlikte hareket edilmelidir
  3. İnandığımız değerlerden ödün vermeden toplumdaki yeniliklere açık olunmalı, toplumla barışık olup, beraber hareket edilmelidir.
  4. Her insan sahip olduğu zekâya göre öğrenir, algılar, özümser, problem çözer ve iletişim kurar. Bu amaçla çoklu zeka kuramından ilhamla müfredat oluşturulmalıdır.
  5. İhtiyaç hissedilerek yapılan bir çalışmada önce durum analizi yapılmalı, amaç, hedef, misyon, vizyon, temel değerler belirlenmeli, izleme ve değerlendirme yapılmalıdır.
  6. Yapamadığımız birçok çalışma zamansızlıktan değil, plansızlıktan kaynaklanmaktadır.
  7. Çocuğun fıtratını bozmadan, merkeze çocuk alınarak, çocukla çocuk olacak, çocuk ile aynı dili kullanacak programlar oluşturulmalıdır.
  8. Yapılandırmacı bir eğitim önemsenmeli ve materyallerle ders anlatılmalıdır.
  9. Ahlaktan bilgiye giden süreç önemsenmelidir.
  10. Bilgi, mutlaklaştırılmadan, tabulaştırılmadan ahlaka giden yolda bir araç olmalıdır.
  11. Çocukta söylediklerimizden çok, yaptıklarımız ve uyguladıklarımız etkili iz bırakır.
  12. Medeniyet kozasının örüldüğü yer ailedir. Ailenin mimarı annedir. Annesiz bir eğitim düşünülemez.

foto galeri için tıklayın