Seminer: Eğitim Felsefemiz, Yönlendirici Temel Değerler

0
208

Anadolu Platformu tarafından bu sene 11.si düzenlenen Öğretmen Sempozyumu “Eğitim Felsefemiz” üst başlığıyla Gaziantep’te devam ediyor.

Sempozyuma ait videoları izlemek için tıklayınız.

Açılış ve selamlama konuşmalarının ardından sempozyumun ilk tebliği Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün tarafından “Eğitim Felsefemiz, Yönlendirici Temel Değerler” başlıklı sunum yapıldı.

Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün sunumunda yaşamı organize eden ilkler neler ise, eğitimizi organize eden değerlerde onlalar olmalıdır diyerek; “Benim kişisel konuşmamın ana cümlesi nasıl yaşamalıyız sorusunun cevabını aramak üzerine olacaktır. Bu aynı zamanda eğitim felsefemizin de temelidir. Siyaset tarihinin felsefesi de bu sorunun cevabını ilgilendirir. Eflatuna göre devleti yönetme yetkisi filozofa verilmelidir. Çünkü bilgi sahibi sorunların nasıl törpülenmesi gerektiğine hâkimdir.

Alışkanlıklınız size birçok şeyi sorgulamadan kabul ettirir

Yaşamı organize eden ilkler neler ise, eğitimizi organize eden değerlerde onlar olmalıdır. İslam üzerinde ortaya çıkan çok güzel bir denge vardır; ahlak. Farkındaysanız arkadaşlar odaklamaya çalıştığımız temel unsur, hangi temel değerlerin yaşamla, bizimle kalacağıdır. Alışkanlıklınız size birçok şeyi sorgulamadan kabul ettirir. Her doğan fıtrat üzerine doğar. Ufkunuz bir dilin konuşulduğu kültür kadardır. Evet, hepimiz bir fıtrat üzere doğarız. Bir yere kadar sonra bozulmaya yol açar. İnsan fıtratı alışkanlıkların ürünüdür. Allah’ın bizimle olan bütün ilişkisi özgürleştirici bir ilişkidir. Üst değerleri eğitimin temel değerleri olarak öne çıkarmamız gerekir. İnsanı insandan ayıran özellikler onu üst insan yapar.

Gelenekli toplumlarda aktarılan bir kültür vardır. Ben size bir şey söyleyeyim medreseler, özellikle de Selçuklu ve Osmanlı medreseleri arasında en büyük fark kozmapolitandır. Aynı bugün dünyanın en büyük üniversitelerinde olduğu gibi. Nizamiye medreselerinin merkezi Bağdat’tır. Yönetimi Selçuklulardadır. Akademinin başında bir İranlı vardır Nizamülmülk. Rektör olarak yine bir İranlı var. Gelelim Osmanlı medresesine, Osmanlı diyince Osmanlıda 5 tane medrese vardır.

Eğitimde en önemli husus çocuklar üzerindeki kasıtlı kültürlerinin bir değişim ve dönüşüm gerçekleştirmesidir. Dönüşüm duygusallığı içerir, değişim değil. Terbiye ailede talim meselesi ise eğitimdedir.” diyerek sunumunu gerçekleştirdi.

Sunumun ardından soru cevap kısmına geçildi. Bu bölümde salonda bulunan öğretmenlerden gelen soruları yanıtladı. Sunumun ardından Gaziantep Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Gür tarafından Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün’e hediye takdim edildi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.