Darende Güldeste Derneği’nden Gaziantep Gezisi

Darende Güldeste derneğinin “Bilinçli Gelecek, Bilinçle Gelecek” projesi kültürel geziler ayağının ikincisi olan Kahramanmaraş, Gaziantep ve Şanlıurfa gezileri 23-25 Nisan tarihlerinde gerçekleştirildi.

50 civarında ortaokul ve lise öğrencisinin katıldığı gezi sonrasında proje koordinatörü Akif Ateş şöyle konuştu;

“Yaklaşık 7 aydır yürüttüğümüz projemizde birçok etkinlik gerçekleştirdik. Bu faaliyetlerde gençlerin memnuniyetine hep önem verdik. Bu kapsamda gençlerin tarihi ve kültürel bilinçlerinin gelişmesi amacıyla ülke tarihimizde iz bırakmış ve bunun karşılığını isimlerinin önüne aldıkları ünvanlar ile taçlandırmış olan üç güzel şehrimize yaptık. Kahramanmaraş, Gaziantep ve Şanlıurfa illerimizin kurtuluş hikâyelerini de içinde barındıran kalelerini ve müzelerini gezdik. Tarihi hanlarını, çarşılarını ve camilerini ziyaret ederek ecdat yadigârı bu eserleri yerinde görmenin heyecanını tattık. Dünyada büyüklüğü ile üçüncü sırada yer alan Gaziantep hayvanat bahçesini ve dünyanın ilk üniversitelerinden olan Harran üniversitesinin eski kalıntılarını da görme imkânı yakaladık. Bu illerde bizleri karşılayan dostlarımız, rehberliğin yanı sıra misafirperverliği de çok iyi bir şekilde gerçekleştirdiler. Gittiğimiz illerde kardeş sivil toplum kuruluşlarını da ziyaret ederek yaptıkları faaliyetleri birinci ağızdan dinleme fırsatı yakaladık. Herhangi bir olumsuzluk yaşamadan gezimizi sonlandırdık. Bu gezimizde bizlere maddi ve manevi destek veren tüm kurum ve kişilere teşekkür ediyorum.”

Dernek Başkanı Murat Gülöz “Bakanlığın bize sağlamış olduğu bu imkan sayesinde, gençler üzerinde olumlu etkiler bırakacak olan bu geziyi yapmış olmanın heyecanını yaşıyoruz. Tarihi yerleri gezmenin yanı sıra farklı kültür ve insanlarla da tanışarak bu gezinin en verimli şekilde gerçekleşmesini amaçladık. Amacımızın gerçekleştiğini de gençlerle dönüş yolunda yaptığımız sohbet esnasında aldığımız güzel tepkilerden anladık. Gençlik spor bakanlığına, gezi boyunca bizlere yardım eden yönetim kurulu üyelerimize, koordinatörümüz Akif Ateş’e ve gezi süresince bizlere zorluk çıkartmayan genç kardeşlerimize teşekkür ediyorum” dedi.