9. Öğretmen Sempozyumu 1. OTURUM

0
139

“Yeni dönem, yeni öğretmen, yeni nesil” üst başlıklı 9. Öğretmen Sempozyumu 1. Oturum

Programın ilk oturumu İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız’ın selamlama konuşmasıyla başladı. Özel Öğretim Kurumları Müdürü Ömer Faruk Yelkenci’nin moderatörlüğünü yaptığı, “Yeni Dönem” başlıklı birinci oturumda ilk olarak Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Doğan konuştu. Doğan,“Cumhuriyetten Günümüze Eğitimi Serencamı” başlıklı konuşmasında şu açıklamalarda bulundu; Eğitimdeki, “eğitim felsefesi” sürekli ıskalanmıştır. Eğitim fakültelerinden eğitim felsefesi dersi, eğitim sosyolojisi kaldırıldı. Sadece eğitim psikolojisi var. Birey sadece bireysel olarak mı kendini bilmelidir? Öğretmen Sempozyumunda ele alacağımız temel noktalardan biri de eğitim fakültelerinin durumudur”.

Doğan’ın ardından Artvin Çoruh Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Ayık ,“İdeolojik Eğitimden Yeni Paradigmaya Doğru Eğitim” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi. Ayık, “Biz maalesef İslamın ahlakını paranteze aldık. Batının ahlakını da anlamadık. Hiç olmazsa batının rasyonel ahlakını anlasalar ve işlerini doğru düzgün yapsalar. Nereye baksanız hile ve torpil görebilirsiniz. Ülkemizde yıllardır bir eğitim programı var ama bu eğitimin ortaya koyduğu birşey yok. Batıya serzenişte bulunurken şuna da dikkat etmek lazım, tüm teknolojimiz batı kaynaklı. Batının bize teknolojik olarak bu kadar hakim olmasının temelinde çıkar ahlakı vardır” dedi.

Modern eğitim sistemini eleştiren Ayık, “Kopya çekmek bizde sanattır. Öğrenciye gel kapıda bedava diploma veriyorum dersen, hemen alır. Osmanlı eğitim sistemine baktığınız da ise böyle birşey yok. Geleneği koparmanın bir sonucu olarak bunlar karşımızda duruyor. Medreseye tüh dediler. Halbuki medrese bir birikim ve özverinin sonucudur" açıklamasında bulundu.

Birinci oturumun son konuşmacısı ise “Değişen Türkiye’de Yeni Eğitim” başlıklı konuşmasıyla Eğitimci Mehmet Irmak oldu. Irmak, “Her insan bir dünyadır, önemli olan bunun farkında olmaktır. Bu çok önemli bir düsturdur. Her insanın nasıl parmak izi farklıysa kişiliği de farklıdır. Öğrenme kapıları içten açılan ve anahtarı da öğrenmek isteyende olan bir kanaldır. Bu sebeple rızasını almadığınız insanı eğitemezsiniz” dedi.

RESİM GALERİ