7. Bölge Öğretmen Birimi Çalıştayı Yapıldı

0
390

Elbistan Çınarder ve Anadolu Platformu’nun birlikte düzenlediği “7. Bölge Öğretmen Birimi Çalıştayı” 19 Ocak 2019 tarihinde Elbistan’da yapıldı.

Çalıştay, Elbistan Fen Lisesi Edebiyat Öğretmeni Akif Dut’un moderatörlüğünde, Hafız Tunahan Aytaç’ın Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başladı. Devamında Çınarder Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yılmaz, Bölge Öğretmen Komisyonu Başkanı Sabri Güneş, Memur-Sen/Eğitim Bir-Sen Elbistan temsilcisi Tahsin Çıplak, Elbistan İlce Milli Eğitim Müdürü Kürşat Bayazıt ve Anadolu Platformu İcra Kurulu Başkanı Turgay Aldemir açılış ve selamlama konuşması gerçekleştirdi.

Açılış konuşmalarında, “Öğretmenliğin insan yetiştirme sanatı” olduğu vurgulandı. Öğretmenlerin, öğrencileri geleceğe taşımadaki rolü üzerinde duruldu. Ayrıca Anadolu Platformu İcra Kurulu Başkanı Turgay Aldemir, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un, “Mükemmel müfredat yetersiz öğretmeni kanatlandıramaz” sözünden yola çıkarak, öğretmenlerin kendisini geliştirmesinin gerekliliğine vurgu yaptı. Öğretmen ile öğrenci arasındaki sağlıklı ve etkili iletişimin öğretmenlerin öğrencilere karşı yaklaşımına bağlı olduğunu dile getiren Aldemir, öğretmenlerin öğrencilerine peygamber şefkati ile yaklaşması gerektiğini belirtti.

Programın I. oturumunda, Eğitim uzmanı Ziya Polattaş, “Değişen Türkiye’de Maarif Felsefemiz ve Öğretmenin Rolü” adlı bir sunum yaptı. Polattaş, medyanın, zihinleri, gönülleri ve kalpleri işgal ettiği bir dönemde düzenlenen bu çalıştayın öneminden bahsetti, iyilik, hakikat ve doğruluk adına toplum olarak birbirimizi desteklememiz gerektiğini belirtti. Polattaş, eğitim felsefemizi dengeli bir ümmet anlayışı üzerine oturtmamız gerektiğine dikkat çekip, bilgiyi ancak doğru amaçlar doğrultusunda kullandığımız zaman bilginin bir güç olabileceğini söyledi.

Programın II. oturumunda “Nebevi Metotta Örnek Olma Bilinci Üzerine; Hz. Muhammed” konulu panel, Mehmet Ülger ve Murat Deveci tarafından yürütüldü. Mehmet Ülger, içinde yaşadığımız çağın maalesef açlık, sefalet ve zalimlikle dolu olduğunu, mutlu olmanın yolunun İslam’ı doğru bir şekilde yaşamamızla mümkün olduğunu, bunun da Allah resulünün Mescid-i Suffa’da yetiştirdiği öğrencileri yetiştirme şeklini örnek almakla mümkün olacağını beyan etti.

Panelin devamında, Murat Deveci, öğrencilerimizi İslam bilinci ile yetiştirme sorumluluğunu Allah’ın bize bahşettiğini ve elimizdeki öğretmenlik fırsatını öğrencilerimizi bilinçli bir Müslüman olarak yetiştirmek için çaba göstermemiz gerektiğine vurgu yaptı. Deveci, motivasyonun öğrencileri başarıya götüren en önemli unsurlardan biri olduğunu da dikkat çekip, tarihimizdeki örnek şahsiyetlerin öğrencilere tanıtılmasının motivasyonu artıracağını sözlerine ekledi.

Programın III. oturumunda Yrd. Doçent Doktor Murat Sezik, “Kültür Sanat ve Medya Üçgeninde Örnek Olma ve Örneklik Sunabilme” konulu bir sunum yaptı. Sezik, medyanın, toplumun değerleri üzerindeki olumsuz etkilerinden bahsederek medyanın algılarımızla nasıl oynadığını belirtti. Bu olumsuz algıya engel olabilmek için sosyal medyadan aldığımız haberleri alternatif kaynaklardan da takip etmemiz gerektiğini vurguladı.

Sezik, sanatkarın, insanı bütün incelikleriyle tanıyıp güçlü tahlil edebilme yeteneğine sahip olması gerektiğine de vurgu yaparak sanatçının halktan yana olması gerektiğini dile getirdi. Sezik, öğretmenlerin, mesleklerini bir sanatkâr edasıyla anlatıp dersi etkili hale getirmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

Programın IV. oturumunda, “Eğitim’de Model Olma Arayışı” adlı panel, Saim Dursun, Necmettin Boyraz ve Mustafa Kayan tarafından yürütüldü. Panelde, “öğrencilerin nesi oluyoruz” sorusu cevaplandı ve öğretmenliğin memurluktan çok daha fazlası olduğu belirtildi. Öğretmenlerin, okul dışında çeşitli roller üstlenebileceğinden bahsedilerek bu konuda da peygamber efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v)’in en güzel örnek olabileceği dile getirildi. Bunlara ek olarak, öğrencilerin güvenini kazanmanın, onları iyi tanıyıp anlamanın, onlara karşı merhametli ve samimi olmanın, öğretmenlerde bulunması gereken özelikler olduğundan bahsedildi. Son olarak, Müslümanlar olarak birbirimize çok yakın olmamız gerektiğine vurgu yapıldı.

Program, aşağıda belirtilen atölye çalışmaları ile devam edip Sonuç Bildirisinin okunması ile sona erdi.

-Öğrenci Yetiştirmede Öğretmenin Rolü (Mehmet Ülger)

-Öğretmen Çevre Mahalle ve STK (Hacer KANAR)

-Medya Sanat Kültür Takibinde Örneklik (Ali KILIÇ)

-Okulun Hayata Taşınması (Abdullah Sarıçiçek)

-Gönüllülük ve Görev Arasında Öğretmen (Ergül Akduman)

-Model Olma Üzerine Yasanmış Tecrübeler (Ali Bereket)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.